Jocurile video, in special cele cu subiecte violente, rapide si infricosatoare sunt deliciul oricarui tanar. Din pacate, in unele cazuri adolescentii nu pot distinge realitatea de lumea virtuala, de aceea au fost inregistrate cateva cazuri in care acestia au folosit experienta acumulata pe calculator pe strazi. S-a afirmat, cu cateva saptamani in urma, ca jocul Grand Theft Auto a transformat un adolescent intr-un ucigas de politisti. Rudele victimelor adolescentului au dat in judecata producatorii si distribuitorii Grand Theft Auto, spunand ca jocul este responsabil pentru faptele sale.
Plangerea pretinde ca jocul l-a impins pe Devin Thompson, acum in varsta de 18 ani, sa impuste doi politisti si un operator in anul 2003. Se pare ca Thompson, in momentul in care a fost retinut a declarat politistilor ca "Viata e un joc video. Trebuie sa si mori odata."
Anumiti oficiali iau masuri pentru prevenirea unor cazuri similare, pe viitor. In Statele Unite, Entertainment Software Rating Board a clasificat fiecare joc pe categoria sa de varsta, astfel jocurile 'E10+', fiind potrivite numai celor peste 10 ani.
Aceste categorii se incadreaza intre rating-ul 'E' potrivit tuturor si 'T' potrivit adolescentilor. Acest rating este menit pentru a opri expunerea tinerilor la violenta chiar fantezista din anumite jocuri.
In Marea Britanie, Rockstar Games a avut o multime de probleme pentru reclamele facute Grand Theft Auto: San Andreas inainte de 9 seara. Reclame ale jocului care includeau focuri de arme si scene extrem de violente, au fost difuzate de catre Advertising Standards Agency in cursul unor emisiuni adresate intregii familiei. Reclamele nu vor mai fi difuzate inainte de ora 9 PM in viitor.
preluat Softpedia
14 martie 2008
The Matrix Online
Lansarea unui joc, mai ales daca este vorba de un titlu de succes, a devenit in ultimul timp un eveniment aproape la fel de important ca si premiera unui film. Numai ca in acest caz, locul covorului rosu poate fi luat de un cont de testare a noului-venit in universul virtual sau de un CD/DVD cu versiunea beta/demo/preview a jocului mult-asteptat. Iar atunci cand este vorba de un joc ca The Matrix Online, atunci un cont pentru a accesa un sneak preview este mai mult decat atractiv pentru orice gamer.
Asa ca Interactive si SEGA s-au gandit sa rezolve intr-un singur mod doua probleme: au anuntat ca incepand cu 12 martie vor pune la dispoztie conturi gratuite pentru The Matrix Online si ca acestea vor fi valabile pana pe data de 15 martie. Lansarea oficiala a jocului este anuntata pentru data de 22 martie.
In acelasi timp, aceasta perioada in care jocul va fi disponibil va fi utilizata si ca beta testing, ceea ce inseamna ca producatorii spera ca nu vor exista foarte multe bug-uri, o saptamana fiind un timp destul de scurt pentru remedierea unor probleme majore.
Vestea proasta este ca numarul de conturi va fi limitat, dar nu a fost anuntata o cifra sau un ordin de marime care sa indice cati utilizatori vor avea acces la joc.
Conturile vor fi distribuite prin intermediul GameSpot si FilePlanet, dar cei care vor dori sa se inregistreze nu trebuie sa fie membri ai acestor site-uri. Pentru crearea unui cont este suficienta o adresa de e-mail si o carte de credit. In perioada de testare, nu se vor percepe taxe, dar pe cartea de credit vor fi blocati 10 centi pana la expirarea contului.
Ulterior, un cont valabil 60 de zile va costa 29.99 USD.
The Matrix Online continua povestea universului din Matrix din punctul in care se termina ultimul film al seriei.
preluat Softpedia
Asa ca Interactive si SEGA s-au gandit sa rezolve intr-un singur mod doua probleme: au anuntat ca incepand cu 12 martie vor pune la dispoztie conturi gratuite pentru The Matrix Online si ca acestea vor fi valabile pana pe data de 15 martie. Lansarea oficiala a jocului este anuntata pentru data de 22 martie.
In acelasi timp, aceasta perioada in care jocul va fi disponibil va fi utilizata si ca beta testing, ceea ce inseamna ca producatorii spera ca nu vor exista foarte multe bug-uri, o saptamana fiind un timp destul de scurt pentru remedierea unor probleme majore.
Vestea proasta este ca numarul de conturi va fi limitat, dar nu a fost anuntata o cifra sau un ordin de marime care sa indice cati utilizatori vor avea acces la joc.
Conturile vor fi distribuite prin intermediul GameSpot si FilePlanet, dar cei care vor dori sa se inregistreze nu trebuie sa fie membri ai acestor site-uri. Pentru crearea unui cont este suficienta o adresa de e-mail si o carte de credit. In perioada de testare, nu se vor percepe taxe, dar pe cartea de credit vor fi blocati 10 centi pana la expirarea contului.
Ulterior, un cont valabil 60 de zile va costa 29.99 USD.
The Matrix Online continua povestea universului din Matrix din punctul in care se termina ultimul film al seriei.
preluat Softpedia
Half-Life 2 a castigat sase Premii Bafta
Half-Life 2 a obtinut sase Premii Bafta, inclusiv pe cel pentru cel mai bun joc si pentru cel mai bun joc online. Half-Life, creat de compania Valve, a fost scos pe piata in 2004, fiind extrem de apreciat de public.
Jocul a câştigat premiile pentru cea mai bună acţiune, cel mai bun joc pe computer, cea mai bună direcţie artistică şi premiul pentru cea mai bună animaţie.
Burnout 3 a câştigat trei premii, la categoriile racing, direcţie tehnică şi cel mai bun joc pentru consola PlayStation 2. Grant Dean, preşedintele Premiilor Bafta, a declarat că anul 2004 a fost unul foarte bun pentru industria divertismentului interactiv.
„Aceste premii reflectă realizările importante, progresele şi diversitatea înregistrată în timp”, a adăugat el. Halo 2 a câştigat premiul la categoria Xbox, în timp ce Prince of Persia: Warrior Within a câştigat titlul la categoria GameCube. Bafta consideră că principala caracteristică a premiilor de anul acesta a fost numărul mare de jocuri „netradiţionale”.
Sursa: Chip
Jocul a câştigat premiile pentru cea mai bună acţiune, cel mai bun joc pe computer, cea mai bună direcţie artistică şi premiul pentru cea mai bună animaţie.
Burnout 3 a câştigat trei premii, la categoriile racing, direcţie tehnică şi cel mai bun joc pentru consola PlayStation 2. Grant Dean, preşedintele Premiilor Bafta, a declarat că anul 2004 a fost unul foarte bun pentru industria divertismentului interactiv.
„Aceste premii reflectă realizările importante, progresele şi diversitatea înregistrată în timp”, a adăugat el. Halo 2 a câştigat premiul la categoria Xbox, în timp ce Prince of Persia: Warrior Within a câştigat titlul la categoria GameCube. Bafta consideră că principala caracteristică a premiilor de anul acesta a fost numărul mare de jocuri „netradiţionale”.
Sursa: Chip
187: Ride Or Die
Succesul seriei GTA a devenit deja caz de manual in industria jocurilor. Violent, nerusinat si controversat, GTA s-a impus ca un unul dintre jocurile cu cel mai mare succes din ultimii ani. Fie ca functioneaza pe PC sau pe console este suficient ca in titlul sa apara formula magica, GTA, pentru ca vanzarile sa explodeze.
Dar ce face competitia ? In recenta lista de titluri pe care Ubisoft a anuntat-o pentru 2005 - 2006, pentru perioada iulie-septembrie este anuntat si 187: Ride or Die, in joc al carui titlu este inspirat de codul pentru omucidere al politie americane.
187: Ride or Die va povesti despre un erou urban, Buck, un personaj care traieste in fiecare zi in pericol, incercand sa supravietuiasca vietii dure de strada din West Coast. Jocul este un combat racing game in care cursele de masini, schimburile de focuri si luptele dintre gastile care controleaza lumea interlopa sunt o realitate la fel de normala ca o vizita la supermarket.
Eroul va trebui sa supravietuiasca fiecarei provocari, si jocul propune un sistem de punctaj care, dupa fiecare incercare trecuta va creste reputatia si implicit bogatia personajului, dar nu va garanta ca va trai sa vada ziua urmatoare.
Pentru as-i invinge dusmanii, jucatorul va avea la dispozitie peste 30 de vehicule, de la modele clasice la cele de viteza si un arsenal de 20 de arme de la pistoale si shotgun-uri la mitraliere si cocktail-uri Molotov.
Deja incepe sa semene cu GTA nu ? Ramane de vazut insa cu ce noutati va resi sa vina 187: Ride or Die pentru a-i convinge pe fanii seriei GTA sa renunte la titlul care a facut cariera.
Dar ce face competitia ? In recenta lista de titluri pe care Ubisoft a anuntat-o pentru 2005 - 2006, pentru perioada iulie-septembrie este anuntat si 187: Ride or Die, in joc al carui titlu este inspirat de codul pentru omucidere al politie americane.
187: Ride or Die va povesti despre un erou urban, Buck, un personaj care traieste in fiecare zi in pericol, incercand sa supravietuiasca vietii dure de strada din West Coast. Jocul este un combat racing game in care cursele de masini, schimburile de focuri si luptele dintre gastile care controleaza lumea interlopa sunt o realitate la fel de normala ca o vizita la supermarket.
Eroul va trebui sa supravietuiasca fiecarei provocari, si jocul propune un sistem de punctaj care, dupa fiecare incercare trecuta va creste reputatia si implicit bogatia personajului, dar nu va garanta ca va trai sa vada ziua urmatoare.
Pentru as-i invinge dusmanii, jucatorul va avea la dispozitie peste 30 de vehicule, de la modele clasice la cele de viteza si un arsenal de 20 de arme de la pistoale si shotgun-uri la mitraliere si cocktail-uri Molotov.
Deja incepe sa semene cu GTA nu ? Ramane de vazut insa cu ce noutati va resi sa vina 187: Ride or Die pentru a-i convinge pe fanii seriei GTA sa renunte la titlul care a facut cariera.
Lara Croft se intoarce
Ultimul joc in care si-a facut aparitia Lara Croft, Angel Of Darkness, nu a fost tocmai un succes si de curand web site-ul dedicat acestei serii, www.tombraider.com a fost inlocuit de un anunt care spune �New site coming soon�
Faptul ca si numele de www.tombraiderlegends.com conducea catre acest site a fost punctul de plecare al speculatiilor privind urmatorul nume sub care va continua seria Tomb Raider.
Desi oficialii Eidos au negat ca numele de Tomb Raider Legends ar fi cel real pentru continuare, din ce in ce mai multa lume incepe sa creada ca acesta este titlul care o va readuce le Lara Croft in atentia publicului.
Cu toate ca initial numele de www.tombraiderlegends.com conducea catre acest site, acum acesta nu mai poate fi accesat decat ca www.tombraider.com.
Ceea ce se stie insa cu siguranta este ca urmatorul joc, indiferent de cum se va numi, nu va mai fi dezvoltat de Core Design, caruia Eidos i-a incredintat seria Tomb Raider de la inceput, catre un studio american din San Diego, Crystal Dynamics.
Principalul motiv al acestei schimbari este legat tocmai de dezamagirea produsa de Angel Of Darkness. Desi initial continuarea seriei Tomb Raider fusese anuntata pentru luna aprilie acestui an, nu au aparut inca nici un fel de detalii si avand in vedere perioada pe care o traverseaza Eidos in acest moment este putin probabil ca jocul sa apara foarte curand.
Cat despre situatia de la Eidos, aceasta pare sa se complice pe zi ce trece. Dupa ce se credea ca oferta Elevation Partners de a cumpara compania va fi acceptata, SCi a facut un anunt supriza ca a facut o oferta ferma catre Schroder Investment Management care va vinde in orice moment SCi actiunile sale din Eidos.
In acest mod, SCi controleaza 20% din actiunile Eidos, chiar daca nu este inca proprietarul acestora si a anuntat ca isi mentine in continuare oferta de a cumpara integral compania Eidos.
Faptul ca si numele de www.tombraiderlegends.com conducea catre acest site a fost punctul de plecare al speculatiilor privind urmatorul nume sub care va continua seria Tomb Raider.
Desi oficialii Eidos au negat ca numele de Tomb Raider Legends ar fi cel real pentru continuare, din ce in ce mai multa lume incepe sa creada ca acesta este titlul care o va readuce le Lara Croft in atentia publicului.
Cu toate ca initial numele de www.tombraiderlegends.com conducea catre acest site, acum acesta nu mai poate fi accesat decat ca www.tombraider.com.
Ceea ce se stie insa cu siguranta este ca urmatorul joc, indiferent de cum se va numi, nu va mai fi dezvoltat de Core Design, caruia Eidos i-a incredintat seria Tomb Raider de la inceput, catre un studio american din San Diego, Crystal Dynamics.
Principalul motiv al acestei schimbari este legat tocmai de dezamagirea produsa de Angel Of Darkness. Desi initial continuarea seriei Tomb Raider fusese anuntata pentru luna aprilie acestui an, nu au aparut inca nici un fel de detalii si avand in vedere perioada pe care o traverseaza Eidos in acest moment este putin probabil ca jocul sa apara foarte curand.
Cat despre situatia de la Eidos, aceasta pare sa se complice pe zi ce trece. Dupa ce se credea ca oferta Elevation Partners de a cumpara compania va fi acceptata, SCi a facut un anunt supriza ca a facut o oferta ferma catre Schroder Investment Management care va vinde in orice moment SCi actiunile sale din Eidos.
In acest mod, SCi controleaza 20% din actiunile Eidos, chiar daca nu este inca proprietarul acestora si a anuntat ca isi mentine in continuare oferta de a cumpara integral compania Eidos.
Lara Croft se intoarce
Ultimul joc in care si-a facut aparitia Lara Croft, Angel Of Darkness, nu a fost tocmai un succes si de curand web site-ul dedicat acestei serii, www.tombraider.com a fost inlocuit de un anunt care spune �New site coming soon�
Faptul ca si numele de www.tombraiderlegends.com conducea catre acest site a fost punctul de plecare al speculatiilor privind urmatorul nume sub care va continua seria Tomb Raider.
Desi oficialii Eidos au negat ca numele de Tomb Raider Legends ar fi cel real pentru continuare, din ce in ce mai multa lume incepe sa creada ca acesta este titlul care o va readuce le Lara Croft in atentia publicului.
Cu toate ca initial numele de www.tombraiderlegends.com conducea catre acest site, acum acesta nu mai poate fi accesat decat ca www.tombraider.com.
Ceea ce se stie insa cu siguranta este ca urmatorul joc, indiferent de cum se va numi, nu va mai fi dezvoltat de Core Design, caruia Eidos i-a incredintat seria Tomb Raider de la inceput, catre un studio american din San Diego, Crystal Dynamics.
Principalul motiv al acestei schimbari este legat tocmai de dezamagirea produsa de Angel Of Darkness. Desi initial continuarea seriei Tomb Raider fusese anuntata pentru luna aprilie acestui an, nu au aparut inca nici un fel de detalii si avand in vedere perioada pe care o traverseaza Eidos in acest moment este putin probabil ca jocul sa apara foarte curand.
Cat despre situatia de la Eidos, aceasta pare sa se complice pe zi ce trece. Dupa ce se credea ca oferta Elevation Partners de a cumpara compania va fi acceptata, SCi a facut un anunt supriza ca a facut o oferta ferma catre Schroder Investment Management care va vinde in orice moment SCi actiunile sale din Eidos.
In acest mod, SCi controleaza 20% din actiunile Eidos, chiar daca nu este inca proprietarul acestora si a anuntat ca isi mentine in continuare oferta de a cumpara integral compania Eidos.
preluat Softpedia
Faptul ca si numele de www.tombraiderlegends.com conducea catre acest site a fost punctul de plecare al speculatiilor privind urmatorul nume sub care va continua seria Tomb Raider.
Desi oficialii Eidos au negat ca numele de Tomb Raider Legends ar fi cel real pentru continuare, din ce in ce mai multa lume incepe sa creada ca acesta este titlul care o va readuce le Lara Croft in atentia publicului.
Cu toate ca initial numele de www.tombraiderlegends.com conducea catre acest site, acum acesta nu mai poate fi accesat decat ca www.tombraider.com.
Ceea ce se stie insa cu siguranta este ca urmatorul joc, indiferent de cum se va numi, nu va mai fi dezvoltat de Core Design, caruia Eidos i-a incredintat seria Tomb Raider de la inceput, catre un studio american din San Diego, Crystal Dynamics.
Principalul motiv al acestei schimbari este legat tocmai de dezamagirea produsa de Angel Of Darkness. Desi initial continuarea seriei Tomb Raider fusese anuntata pentru luna aprilie acestui an, nu au aparut inca nici un fel de detalii si avand in vedere perioada pe care o traverseaza Eidos in acest moment este putin probabil ca jocul sa apara foarte curand.
Cat despre situatia de la Eidos, aceasta pare sa se complice pe zi ce trece. Dupa ce se credea ca oferta Elevation Partners de a cumpara compania va fi acceptata, SCi a facut un anunt supriza ca a facut o oferta ferma catre Schroder Investment Management care va vinde in orice moment SCi actiunile sale din Eidos.
In acest mod, SCi controleaza 20% din actiunile Eidos, chiar daca nu este inca proprietarul acestora si a anuntat ca isi mentine in continuare oferta de a cumpara integral compania Eidos.
preluat Softpedia
Quake IV mai intai pe consola?
Pe 4 aprilie a avut loc lansarea versiunii Doom 3 pentru consola Xbox, prilej cu care CEO-ul studioului de jocuri a facut cateva comentarii din care a reiesit ce va aduce viitorul pentru aceasta companie.
In primul rand, Todd Hollenshead s-a declarat absolut incantat de virtutile consolei Xbox si a respins vehement zvonurile vehiculate cum ca id Software ar fi primit anumite sume de la Microsoft pentru a lansa Doom 3 pentru Xbox.
De altfel incantarea cu care Todd Hollenshead priveste consolele nu pare a fi numai o chestiune de moment. Analizand ceea ce se intampla in industria de jocui, Hollenshead a indicat ca, daca in timp ce jocurile pentru PC au inregistrat cifre de vanzari egale de la an la an sau un pic mai mari, consolele domina cu siguranta domeniul.
De aceea s-ar putea sa asistam cat de curand si la alte titluri pentru console lansate de id Software, mai ales ca se pregatesc sa intre in ring PS3 si Xbox 2.
Un alt anunt pe care l-a facut Hollenshead este ca la conferinta QuakeCon 2005 jucatorii se vor putea bucura de Quake 4 sau cel putin de versiunea multiplayer a acestuia. Si aceasta nu este singura surpriza de la id Software.
Daca deja modul multiplayer al lui Quake 4 este gata si entuziasmul CEO-ului este atat de mare pentru console s-ar putea ca jocul sa fie lansat mai intai pentru console? Greu de spus, dar este o varianta posibila.
In orice caz, Hollenshead a preferat sa pastreze in continuare tacerea in legatura cu urmatorul titlu la care id Software lucreaza dupa ce a terminat DOOM 3 si despre care se stie ca va fi un FPS.
In primul rand, Todd Hollenshead s-a declarat absolut incantat de virtutile consolei Xbox si a respins vehement zvonurile vehiculate cum ca id Software ar fi primit anumite sume de la Microsoft pentru a lansa Doom 3 pentru Xbox.
De altfel incantarea cu care Todd Hollenshead priveste consolele nu pare a fi numai o chestiune de moment. Analizand ceea ce se intampla in industria de jocui, Hollenshead a indicat ca, daca in timp ce jocurile pentru PC au inregistrat cifre de vanzari egale de la an la an sau un pic mai mari, consolele domina cu siguranta domeniul.
De aceea s-ar putea sa asistam cat de curand si la alte titluri pentru console lansate de id Software, mai ales ca se pregatesc sa intre in ring PS3 si Xbox 2.
Un alt anunt pe care l-a facut Hollenshead este ca la conferinta QuakeCon 2005 jucatorii se vor putea bucura de Quake 4 sau cel putin de versiunea multiplayer a acestuia. Si aceasta nu este singura surpriza de la id Software.
Daca deja modul multiplayer al lui Quake 4 este gata si entuziasmul CEO-ului este atat de mare pentru console s-ar putea ca jocul sa fie lansat mai intai pentru console? Greu de spus, dar este o varianta posibila.
In orice caz, Hollenshead a preferat sa pastreze in continuare tacerea in legatura cu urmatorul titlu la care id Software lucreaza dupa ce a terminat DOOM 3 si despre care se stie ca va fi un FPS.
Call of Duty 2 anuntat
La numai doua zile dupa ce a anuntat Call Of Duty Deluxe Edition Activison revine cu noutati despre Call of Duty 2.
Chiar daca nu spune nimic foarte clar despre data de lansare a jocului, anuntul celor de Activision si Infinity Ward indica aceasta toamna ca termen.
Principala noutate pe care o anunta Activison este un nou engine proprietar, care va permite o redare cat mai reala a bataliilor si a actiunii.
Povestea din Call of Duty 2 va avea in centrul atentiei destinul a 4 soldati diferiti, fiecare luptand in alte campanii. Jucatorii vor putea urma povestea fiecarui personaj sau se vor putea implica in batalii istorice pentru a intra mai rapid in atmosfera jocului.
In afara de modificarile aduse AI-ului, Infinity Ward, promite si nivele mai mari, cu posibilitatea de a rezolva o misiune in mai multe feluri si o colaborare mai buna cu camarazii, datorita Battle Chatter System. Astfel, interactiunea dintre jucator si camarazi
nu se va limita doar la comenzi, ci si la elaborarea unor scenarii de tactica si strategie.
Pentru un grad mai mare de realism si autenticitate, Infinity Ward a introdus si efecte meteo astfel ca in campaniile care vor avea loc in Africa, furtunile de nisip vor fi si ele adversari ai jucatorilor.
De fapt Infinity Ward va pune foarte mult accentul pe autenticitate si realism si promite ca aces joc va fi mai real ca oricare altul.
preluat Softpedia
Chiar daca nu spune nimic foarte clar despre data de lansare a jocului, anuntul celor de Activision si Infinity Ward indica aceasta toamna ca termen.
Principala noutate pe care o anunta Activison este un nou engine proprietar, care va permite o redare cat mai reala a bataliilor si a actiunii.
Povestea din Call of Duty 2 va avea in centrul atentiei destinul a 4 soldati diferiti, fiecare luptand in alte campanii. Jucatorii vor putea urma povestea fiecarui personaj sau se vor putea implica in batalii istorice pentru a intra mai rapid in atmosfera jocului.
In afara de modificarile aduse AI-ului, Infinity Ward, promite si nivele mai mari, cu posibilitatea de a rezolva o misiune in mai multe feluri si o colaborare mai buna cu camarazii, datorita Battle Chatter System. Astfel, interactiunea dintre jucator si camarazi
nu se va limita doar la comenzi, ci si la elaborarea unor scenarii de tactica si strategie.
Pentru un grad mai mare de realism si autenticitate, Infinity Ward a introdus si efecte meteo astfel ca in campaniile care vor avea loc in Africa, furtunile de nisip vor fi si ele adversari ai jucatorilor.
De fapt Infinity Ward va pune foarte mult accentul pe autenticitate si realism si promite ca aces joc va fi mai real ca oricare altul.
preluat Softpedia
EA va lansa noul Harry Potter
Urmatorul film din seria Harry Potter va fi lansat de catre Warner Bros in noiembrie si asa cum ne-am obisnuit sa se intample in ultimul timp odata cu el Electronic Arts va propune si jocul omonim Harry Potter and the Goblet of Fire este povestea aventurilor prin care va trece Harry Potter in cadrul competitiei Triwizard Tournament in care trebuie sa infrunte un dragon, sa isi salveze prietenii din Black Lake si sa il infrunte chiar pe Lord Voldemort.
Jucatorii isi vor putea asuma identitatea lui Harry, Ron, sau Hermione, si pentru prima data grafica jocului se va baza pe actorii care interpreteaza acest roluri in film
Noutatile nu se opresc insa aici. Harry Potter and the Goblet of Fire va avea si o componenta multiplayer, in care jucatorii vor putea coopera pentru a invinge demonii si pentru a duce la bun sfarsit aventurile din joc.
Tot in premiera, atunci cand jucatorii vor face o vraja, controller-ul va reactiona prin vibratii incercand sa reproduca miscarile baghetei magice.
Dupa cum era de asteptat, in afara faptului ca jocul va fi lansat pentru toate platformele de jocuri, vor exista si versiuni pentru consolele portabile, a caror dezvoltare a fost incredintata lui Electronic Arts UK.
Harry Potter and the Goblet of Fire este cea de-a patra carte a seriei. Pe data de 16 iulie va fi lansat cel de-al saselea titlu, Harry Potter and the Half Blood Prince, numai pentru piata americana fiind pregatite 10.8 milioane de copii.
preluat Softpedia
Jucatorii isi vor putea asuma identitatea lui Harry, Ron, sau Hermione, si pentru prima data grafica jocului se va baza pe actorii care interpreteaza acest roluri in film
Noutatile nu se opresc insa aici. Harry Potter and the Goblet of Fire va avea si o componenta multiplayer, in care jucatorii vor putea coopera pentru a invinge demonii si pentru a duce la bun sfarsit aventurile din joc.
Tot in premiera, atunci cand jucatorii vor face o vraja, controller-ul va reactiona prin vibratii incercand sa reproduca miscarile baghetei magice.
Dupa cum era de asteptat, in afara faptului ca jocul va fi lansat pentru toate platformele de jocuri, vor exista si versiuni pentru consolele portabile, a caror dezvoltare a fost incredintata lui Electronic Arts UK.
Harry Potter and the Goblet of Fire este cea de-a patra carte a seriei. Pe data de 16 iulie va fi lansat cel de-al saselea titlu, Harry Potter and the Half Blood Prince, numai pentru piata americana fiind pregatite 10.8 milioane de copii.
preluat Softpedia
Serious Sam II - Preview
Inca de la Serious Sam First Encounter, jocul celor de la CroTeam era un candidat serios la titlul de "Jocul cu cei mai multi monstrii aflati simultan pe ecran" si chiar daca echipa de la CroTeam a doborat recordul cu Serious Sam Second Encounter, se pare ca ceea ce am vazut in primele doua titluri nu va fi nimic in comparatie cu ce ni se pregateste pentru Serious Sam II.
Cei de la CroTeam, un studio de jocuri din Croatia, nu pierd nici o ocazie sa sublinieze ca aceasta este adevarata cotinuare si ca Serious Sam Secound Encounter a fost mai mult un add-on si ca de abia de acum vom vedea cat de serios este Serious Sam.
Serios cale de 40 de nivele
Anuntat pentru aceasta toamna, Serious Sam II este decis sa functioneze pe baza aceleiasi devize ca si primele doua versiuni "Pune-ti mintea pe modul pauza si joaca pana cand nu mai ramane nimeni viu in nivel"
Serious Sam i-a cucerit pe jucatori tocmai prin faptul ca nu s-a pretins niciodata altceva decat un shooter unde conteaza cat de multi monstrii poti sa ucizi si mai ales cat de variat. La aceasta s-a adaugat o grafica incantatoare si iata cum jocul a fost gata.
Reteta va fi aplicata si in Serious Sam II, evident cu modificarile de grafica impuse de faptul ca au trecut ceva ani de la primul joc, s-au mai adaugat monstrii noi si unii au murit de-a binelea in primele doua jocuri, iar arsenalul lui Sam s-a mai imbogatit.
De data aceasta Sam va calatori prin 7 lumi, cale de 40 de nivele si CroTeam a vrut sa ii asigure atat pe fanii seriei cat si pe jucatorii noi ca acestea vor fi destul de lungi incat sa nu se termine intr-o noapte. Pe langa acestea, in linia traditiei initiate de Doom si alte FPS-uri din epoca pre-cambriana a genului vor exista tot felul de nivele secrete, pasaje intesate cu monstrii care vor conduce in zone surpriza si asa mai departe.
Cei de la CroTeam sunt decisi ca unele din cele 40 de nivele sa fie de-a dreptul memorabile, asa ca va exista un nivel care se va derula intr-o lume a gigantilor, unul inspirat de orasul Hong Kong (mai exact CroTeam isi inchipuie cum arata Hong Kong mutat pe alta planeta) si unul in care este vorba de o planeta populata de admiratori ai lui Elvis. Nivelul cu lava, preferatul multor FPS-uri, chit ca are sau nu treaba cu actiunea principala nu va lipsi nici el.
CroTeam a promis si ca povestea va avea suficiente rasturnari de situatie, astfel incat lumea sa nu se plictiseasca ucigand valurile de monstrii care vor navali din toate directiile si care vor ataca cu capetele (ucigasii cu bombe care tipau in timpul atacului vor avea acum bombe in loc de cap si nu de maini si sunt din nou prezenti la datorie), mainile, coarnele si orice alte componente anatomice se mai gasesc in structura lor.
Daca aveati impresia ca monstrii de tip boss din Serious Sam First si Second Encounter erau imensi, atunci aflati ca pentru CroTeam aceea erau medium-size si acum dimensiunea corecta este "Ohhhhhhhhh, My God I'm going to die".
Cu arme cat mai serioase
La vremuri noi, pardon..la monstrii noi, arme noi este celalata deviza a lui CroTeam si chiar daca Sam va avea unele din armele pe care deja le stim aceasta nu inseamna ca nu este loc de upgrade-uri.
Mai ales ca pe alocuri in unele nivele monstrii care se vor inghesui pe harta vor fi undeva intre 200 si 300 de bucati. Asa ca in afara de chaingun, rocket launcher, double-barreled shotgun, grenade launcher si sniper rifle, Serious Sam va primi si o sabie care va putea sa arunce discuri de metal. Nu vor lipsi nici mini-gun-urile si turetele, adica mai exact ganditi-va la orice arma interesanta pe care ati vazut-o ca pe un loc comun prin FPS-uri si asteptati-va sa vedeti o parodie a ei in Serious Sam II.
Cum in ultimul timp orice FPS care se respecta nu rateaza ocazia de a introduce in toata povestea si niste vehicule care sa poata fi conduse, bagate in zid sau cu care eroul principal sa calce monstrii pe culoarea rosie a semaforului, nici Serious Sam nu putea ramane, cale de 40 de nivele, pedestru.
Si cum Sam nu s-a comportat niciodata ca ceilalti eroi si masinile sale trebuiau sa fie pe masura. Unul dintre vechicule denumit deathball, este, asa cum o spune si numele, o minge uriasa in care Sam poate intra pentru o misca in toate partile in timp ce toti inamicii care ii vor nimeri in cale vor fi transformati in rauri de sange. O alta modalitate de deplasare va fi un vehicul pe perna de aer, folosit de Sam in anumite nivele.
O alta gaselnita cu care vor sa vina cei de la CroTeam este faptul ca Sam va putea interactiona cu decorurile din joc. Asa ca sub deviza "Let's set the world on fire", se pare ca va exista un nivel unde cladirile vor fi din lemn si Sam se va incalzi la focul pus in drum.
Inca nu se stie daca Serious Sam II va avea si o componenta multiplayer, dar cum intotdeuna jocul a fost destul de haios incat sa nu se simta lipsa unor confruntari in retea, nu ne mai ramane decat sa asteptam toamna pentru a deveni cat se poate de seriosi.
preluat Softpedia NEWS
Cei de la CroTeam, un studio de jocuri din Croatia, nu pierd nici o ocazie sa sublinieze ca aceasta este adevarata cotinuare si ca Serious Sam Secound Encounter a fost mai mult un add-on si ca de abia de acum vom vedea cat de serios este Serious Sam.
Serios cale de 40 de nivele
Anuntat pentru aceasta toamna, Serious Sam II este decis sa functioneze pe baza aceleiasi devize ca si primele doua versiuni "Pune-ti mintea pe modul pauza si joaca pana cand nu mai ramane nimeni viu in nivel"
Serious Sam i-a cucerit pe jucatori tocmai prin faptul ca nu s-a pretins niciodata altceva decat un shooter unde conteaza cat de multi monstrii poti sa ucizi si mai ales cat de variat. La aceasta s-a adaugat o grafica incantatoare si iata cum jocul a fost gata.
Reteta va fi aplicata si in Serious Sam II, evident cu modificarile de grafica impuse de faptul ca au trecut ceva ani de la primul joc, s-au mai adaugat monstrii noi si unii au murit de-a binelea in primele doua jocuri, iar arsenalul lui Sam s-a mai imbogatit.
De data aceasta Sam va calatori prin 7 lumi, cale de 40 de nivele si CroTeam a vrut sa ii asigure atat pe fanii seriei cat si pe jucatorii noi ca acestea vor fi destul de lungi incat sa nu se termine intr-o noapte. Pe langa acestea, in linia traditiei initiate de Doom si alte FPS-uri din epoca pre-cambriana a genului vor exista tot felul de nivele secrete, pasaje intesate cu monstrii care vor conduce in zone surpriza si asa mai departe.
Cei de la CroTeam sunt decisi ca unele din cele 40 de nivele sa fie de-a dreptul memorabile, asa ca va exista un nivel care se va derula intr-o lume a gigantilor, unul inspirat de orasul Hong Kong (mai exact CroTeam isi inchipuie cum arata Hong Kong mutat pe alta planeta) si unul in care este vorba de o planeta populata de admiratori ai lui Elvis. Nivelul cu lava, preferatul multor FPS-uri, chit ca are sau nu treaba cu actiunea principala nu va lipsi nici el.
CroTeam a promis si ca povestea va avea suficiente rasturnari de situatie, astfel incat lumea sa nu se plictiseasca ucigand valurile de monstrii care vor navali din toate directiile si care vor ataca cu capetele (ucigasii cu bombe care tipau in timpul atacului vor avea acum bombe in loc de cap si nu de maini si sunt din nou prezenti la datorie), mainile, coarnele si orice alte componente anatomice se mai gasesc in structura lor.
Daca aveati impresia ca monstrii de tip boss din Serious Sam First si Second Encounter erau imensi, atunci aflati ca pentru CroTeam aceea erau medium-size si acum dimensiunea corecta este "Ohhhhhhhhh, My God I'm going to die".
Cu arme cat mai serioase
La vremuri noi, pardon..la monstrii noi, arme noi este celalata deviza a lui CroTeam si chiar daca Sam va avea unele din armele pe care deja le stim aceasta nu inseamna ca nu este loc de upgrade-uri.
Mai ales ca pe alocuri in unele nivele monstrii care se vor inghesui pe harta vor fi undeva intre 200 si 300 de bucati. Asa ca in afara de chaingun, rocket launcher, double-barreled shotgun, grenade launcher si sniper rifle, Serious Sam va primi si o sabie care va putea sa arunce discuri de metal. Nu vor lipsi nici mini-gun-urile si turetele, adica mai exact ganditi-va la orice arma interesanta pe care ati vazut-o ca pe un loc comun prin FPS-uri si asteptati-va sa vedeti o parodie a ei in Serious Sam II.
Cum in ultimul timp orice FPS care se respecta nu rateaza ocazia de a introduce in toata povestea si niste vehicule care sa poata fi conduse, bagate in zid sau cu care eroul principal sa calce monstrii pe culoarea rosie a semaforului, nici Serious Sam nu putea ramane, cale de 40 de nivele, pedestru.
Si cum Sam nu s-a comportat niciodata ca ceilalti eroi si masinile sale trebuiau sa fie pe masura. Unul dintre vechicule denumit deathball, este, asa cum o spune si numele, o minge uriasa in care Sam poate intra pentru o misca in toate partile in timp ce toti inamicii care ii vor nimeri in cale vor fi transformati in rauri de sange. O alta modalitate de deplasare va fi un vehicul pe perna de aer, folosit de Sam in anumite nivele.
O alta gaselnita cu care vor sa vina cei de la CroTeam este faptul ca Sam va putea interactiona cu decorurile din joc. Asa ca sub deviza "Let's set the world on fire", se pare ca va exista un nivel unde cladirile vor fi din lemn si Sam se va incalzi la focul pus in drum.
Inca nu se stie daca Serious Sam II va avea si o componenta multiplayer, dar cum intotdeuna jocul a fost destul de haios incat sa nu se simta lipsa unor confruntari in retea, nu ne mai ramane decat sa asteptam toamna pentru a deveni cat se poate de seriosi.
preluat Softpedia NEWS
Neogen a cumparat Doizece.ro
Neogen SA, lider regional al pieţei serviciilor online, a finalizat zilele trecute preluarea site-ului de jocuri Doizece.ro.
"Neogen a avut întotdeauna în vedere diversitatea serviciilor pe care le oferă utilizatorilor, încercând permanent să identifice cele mai interesante oportunităţi din piaţa de Internet românească. Doizece.ro va aduce un plus de divertisment şi interactivitate reţelei de site-uri Neogen", a declarat Călin Fusu, Director General Neogen SA.
"Avem încredere că neogen.ro va menţine doizece.ro cel mai bun site de divertisment şi jocuri online din România", a declarat Octavian Costache, Coordonator proiect doizece.ro.
Părţile n-au făcut publică valoarea tranzacţiei.
Înfiinţat în anul 2000, Neogen este în prezent un portal personalizat care oferă acces la informaţii, oferte şi prieteni, plus servicii de recrutare, hosting şi publicitate online, cu peste 350.000 de vizitatori săptămânal.
Doizece.ro, înfiinţat în 2002, este printre cele mai bune site-uri de jocuri multiplayer din România, cu peste 65.000 de vizitatori săptămânal.
Sursa: Rompres
"Neogen a avut întotdeauna în vedere diversitatea serviciilor pe care le oferă utilizatorilor, încercând permanent să identifice cele mai interesante oportunităţi din piaţa de Internet românească. Doizece.ro va aduce un plus de divertisment şi interactivitate reţelei de site-uri Neogen", a declarat Călin Fusu, Director General Neogen SA.
"Avem încredere că neogen.ro va menţine doizece.ro cel mai bun site de divertisment şi jocuri online din România", a declarat Octavian Costache, Coordonator proiect doizece.ro.
Părţile n-au făcut publică valoarea tranzacţiei.
Înfiinţat în anul 2000, Neogen este în prezent un portal personalizat care oferă acces la informaţii, oferte şi prieteni, plus servicii de recrutare, hosting şi publicitate online, cu peste 350.000 de vizitatori săptămânal.
Doizece.ro, înfiinţat în 2002, este printre cele mai bune site-uri de jocuri multiplayer din România, cu peste 65.000 de vizitatori săptămânal.
Sursa: Rompres
Duke Nukem Forever amanat
Producerea lui Duke Nukem Forever a inceput in 1997. Acum suntem in 2005. Dupa ce au trecut prin mai multe engine-uri care au intarziat jocul de la an la an si un trailer de succes (pentru vremea aceea) data de lansare nu s-a schimbat. A ramas asa cum o stim: "CAND ESTE GATA!"
Anul trecut am avut ceva vesti bune. Jocul intrase aparent in linie dreapta si se apropia de sfarsit. Apoi catastrofa... A aparut Half-Life 2 cu un engine-ul lor foarte bun "Source". Ochii 3D Realms au stralucit... Au schimbat SDK-ul.
In acest an am fos martorii aparitiei chip-ului AGEIA, o noua tehnologie folosita pentru fizica avansata. Odata cu cumpararea MEQON-ului (engine-ul fizic folosit pentru Duke Nukem Forever) de catre AGEIA, planurile s-au schimbat. Din nou.
"VE3D a raportat ca George Broussard de la 3DRealms confirma posibilitatea intarzierii datarita cumpararii MEQON-ului:
Acum am auzit si noi. Nu sunt foarte incantat deoarece ne apropiam de un punct stabil cu fizica care se apropia de completare si tocmai lucram la finisare.
Vom vedea ce se va intampla, dar cu siguranta nu suntem interesati de posibilitatea trecerii la un nou SDK. Din nou."
Cred si eu ca nu sunt interesati. Dar daca este cineva care poate amana un termen de genul "CAND ESTE GATA" atunci 3DRealms sunt aceia.
preluat Softpedia NEWS
Anul trecut am avut ceva vesti bune. Jocul intrase aparent in linie dreapta si se apropia de sfarsit. Apoi catastrofa... A aparut Half-Life 2 cu un engine-ul lor foarte bun "Source". Ochii 3D Realms au stralucit... Au schimbat SDK-ul.
In acest an am fos martorii aparitiei chip-ului AGEIA, o noua tehnologie folosita pentru fizica avansata. Odata cu cumpararea MEQON-ului (engine-ul fizic folosit pentru Duke Nukem Forever) de catre AGEIA, planurile s-au schimbat. Din nou.
"VE3D a raportat ca George Broussard de la 3DRealms confirma posibilitatea intarzierii datarita cumpararii MEQON-ului:
Acum am auzit si noi. Nu sunt foarte incantat deoarece ne apropiam de un punct stabil cu fizica care se apropia de completare si tocmai lucram la finisare.
Vom vedea ce se va intampla, dar cu siguranta nu suntem interesati de posibilitatea trecerii la un nou SDK. Din nou."
Cred si eu ca nu sunt interesati. Dar daca este cineva care poate amana un termen de genul "CAND ESTE GATA" atunci 3DRealms sunt aceia.
preluat Softpedia NEWS
Jocurile video sunt in siguranta
În ultimii câţiva ani, industria jocurilor a suferit schimbari remarcabile, nemaifiind rezervata adolescenţilor, comenteaza Financial Times. Cu toate acestea, din trei în trei luni se prezice moartea sau declinul industriei, pe motiv ca inovaţiile din jocuri se refera doar la grafica 3D şi ca producatorii de jocuri şi-ar pierde imaginaţia întrucât noile apariţii pe piaţa nu sunt decât continuari ale unor titluri de succes anterioare, scrie Softpedia. Totuşi, chiar daca din când în când mai apare câte un joc care nu are succesul aşteptat sau vânzarile scad uneori temporar, industria în valoare de aproape 10 miliarde de dolari ramâne solida.
Pâna nu de mult, jocurile erau exclusiv o afacere legata de PC-uri şi, mai mult decât atât, jocurile single player dominau piaţa. Acum însa, utilizatorii au la dispoziţie mult mai multe echipamente pe care sa se joace, dar şi multe tipuri de jocuri, industria devenind astfel un "tarâm fara frontiere", scrie Financial Times.
Cât despre faptul ca producatorii de jocuri nu vin cu noi idei originale, acest lucru nu afecteaza nicidecum industria, constata analiştii. Pofta jucatorilor înraiţi nu s-a diminuat nici o clipa şi, spre deosebire de filme, unde în noua cazuri din zece, continuarea unui titlu de succes este mult mai proasta decât originalul, în cazul jocurilor situaţia este exact invers
Faptul ca multe jocuri mizeaza din ce în ce mai mult pe grafica este unul dintre elementele cheie care îi atrage pe jucatori. Cum ar fi, spre exemplu, ca un joc nou, cu o idee originala şi o poveste interesanta, sa dispuna de o grafica similara cu cea din jocurile de acum şase ani? Jucatorii nu s-ar obosi cu un asemenea joc mai mult de 15 minute, şi asta pentru ca ceea ce se cauta cel mai mult acum sunt poveştile deja cunoscute, frumos ambalate şi cât mai bogate din punctul de vedere al decorului şi detaliilor grafice, iar industria se conformeaza acestei cereri.
Jocurile video - între realitate şi ficţiune
Jocurile video care apar pe piaţa sunt din ce in ce mai convingatoare şi mai realiste, realism care se apropie, de altfel, de cel al detaliilor şi al scenariilor hollywoodiene. Producatorii de jocuri s-au adaptat în permanenţa la noile tendinţe din industria jocurilor, iar prin acest fapt au reuşit sa atraga utilizatorii, scrie Financial Times.
Aceste jocuri au de foarte multe ori caracteristici sau teme similare, însa distincţia certa se face în funcţie de tipul de joc. Jocurile video de tipul first person shooter (FPS) permit jucatorului sa vada şi sa traiasca acţiunea prin ochii personajului. Jocurile de strategie sunt cele în care utilizatorii îşi creeaza propriul oraş sau o baza militara, comanda mai multe unitaţi armate şi deţin resurse necesare dezvoltarii în joc.
Un alt tip de joc video este role playing game (RPG), în care utilizatorul trebuie sa controleze personajul astfel încât acesta sa faca faţa mai multor provocari impuse de joc şi sa câştige mai multe puncte. Diferenţa dintre FPS-uri şi RPG-uri este aceea ca primele simuleaza lumea vazuta prin ochii jucatorului, iar celelalte prezinta o parte din personaj şi din lumea în care el se mişca.
Ce aleg jucatorii la capitolul echipamente de joc?
Practic, sunt foarte multe astfel de echipamente dintre care utilizatorul şi-l alege pe cel mai potrivit. Piaţa a fost împânzita de console de jocuri, iar acum urmeaza sa fie lansata o noua generaţie de astfel de device-uri, de data asta ceva mai performante şi mai bine puse la punct în ceea ce priveşte tehnologia utilizata.
Astfel consolele pot fi conectate la televizoare cu ecrane de înalta definiţie şi pot fi utilizate şi ca playere de muzica sau de DVD-uri, producatorii urmarind sa le transforme pe acestea în echipamente de divertisment digital care sa fie în centrul livingului, mai scrie Financial Times.
Consola de jocuri Xbox 360 a celui mai mare producator de software din lume, Microsoft, va aparea pe piaţa americana, europeana şi japoneza la sfârşitul lunii noiembrie, iar analiştii companiei estimeaza ca se vor vinde milioane de astfel de echipamente pâna de sarbatori. Gigantul Japonez Sony va veni şi el pe piaţa cu consola de urmatoarea generaţie, PlayStation 3 (PS3) în prima jumatate a anului viitor, şi nici rivalul Nintendo nu se va lasa mai prejos, consola Revolution fiind aşteptata tot în 2006, conform publicaţiei britanice.
Jocurile pentru telefoanele mobile au început şi ele sa fie din ce în ce mai populare, foarte mulţi utilizatori preferând aceasta metoda de divertisment pentru a-şi ocupa acele câteva minute libere pe care le au atunci când aşteapta un tren sau metroul şi chiar şi în drum spre şcoala sau spre serviciu. Telefoanele mobile au cel mai mare potenţial în aceasta industrie, având în vedere ca, pe tot parcursul acestui an, vor fi vândute în total aproape 780 de milioane de astfel de echipamente, iar pâna în 2009, telefoanele mobile vor numara 2,5 miliarde de utilizatori, conform analiştilor companiei de cercetare Gartner.
PC-urile sunt şi ele destul de importante pentru utilizatori, întrucât aceştia se refugiaza în faţa computerelor pentru a-şi petrece timpul liber, delectându-se cu un joc. Daca calculatoarele dispun şi de o conexiune la Internet de mare viteza, care sa le permita utilizatorilor sa se joace online, cu alţi jucatori, interesul este şi mai mare.
"Industria jocurilor nu este de neglijat, mai ales daca ne uitam la veniturile încasate de marii producatori de jocuri, cum ar fi Electronic Arts, care a raportat venituri de 3 miliarde de dolari pentru anul fiscal 2004", a precizat Paul Jackson, analist al companiei de cercetare Forrester Research.
"Atât PC-urile, consolele pentru living, dar şi cele portabile şi nu în ultimul rând telefoanele mobile, cât şi pieţele în continua dezvoltare şi tehnologia care sa permita conectivitatea între mai multe platforme de joc, reprezinta elementele care asigura creşterea industriei jocurilor în urmatorii ani", este de parere P.J. McNealy, analist al American Technology Research.
Educaţie cu jocuri
O noua afacere extrem de profitabila a devenit şi cea a jocurilor video educaţionale, care se încadreaza în aşa-numita categorie a "edutainmentului" (divertisment educaţional - n.r.), scrie Financial Times.
Mai mulţi producatori au început deja sa creeze astfel de jocuri şi, mai mult, chiar sa le diversifice pe cele deja existente, destinate divertismentului educaţional. Potenţialul este foarte mare, însa ramâne înca neexploatat.
Prin natura lor, jocurile video nu sunt create doar pentru a-i învaţa pe jucatori sa traga cu arma într-un monstru sau sa treaca cu bine de încercari virtuale în care trebuie sa sara peste o prapastie de 100 de metri sau sa se caţere pe un munte foarte abrupt, scrie publicaţia britanica. Datorita faptului ca jocurile permit utilizatorilor sa treaca prin situaţii similare cu realitatea, aceştia au posibilitatea sa analizeze pericolele şi sa controleze în viaţa reala situaţii neprevazute.
Jocurile video au fost deja adoptate în sistemul educaţional în anumite şcoli din Marea Britanie. "Profesorii selecteaza jocurile care ar putea sa-i ajute pe elevi sa traga învaţaminte, iar aceştia, se pare, reacţioneaza foarte bine la acest experiment", au precizat oficialii Departamentului Britanic de Educaţie.
Iar fenomenul de "edutainment" se va extinde tot mai mult în urmatorii ani. Aproximativ 40% din sistemul american de învaţamânt va utiliza, pâna în 2008, simulari din viaţa reala şi jocuri distractive pentru educaţie, conform unui studiu realizat de compania de cercetare în domeniul IT, International Data Corporation. De altfel, piaţa reprezentata doar de "edutainment" va valora aproximativ 10,8 miliarde de dolari pâna în 2007, au precizat analiştii companiei.
Violenţa şi conţinutul pentru adulţi în jocuri
Violenţa a devenit un ingredient cheie în reţeta succesului jocurilor video. Cele mai bine vândute producţii sunt bine condimentate cu arme, raliuri ilegale şi conţinut pentru adulţi. Problema este ca acest tip de jocuri poate ajunge foarte uşor şi în mâna copiilor, iar autoritaţile încearca sa previna acest lucru, scrie Financial Times.
Scandalul petrecut recent în SUA, legat de jocul Grand Teft Auto (GTA) San Andreas, cea mai bine vânduta producţie pentru console de joc în cursul anului trecut, a accentuat cu atât mai mult nevoia existenţei unei limite în acest sens, pentru a preveni accesul minorilor la asemenea conţinut.
Producatorii acestui joc au fost acuzaţi ca jocul este plin de conţinut pornografic care poate fi urmarit şi în varianta pentru PC a jocului, în cazul în care jucatorii instaleaza un program descarcat de pe Internet, relateaza presa internaţionala.
Entertainment Software Rating Board (ESRB), organizaţia responsabila de catalogarea jocurilor, care clasifica dupa conţinut peste 1.000 de titluri anual, îşi va amanunţi cercetarea asupra jocurilor înainte sa le catalogheze şi acestea sa apara pe piaţa, au precizat oficialii ESRB.
Producatorii de jocuri video vor trebui sa depuna la ESRB un dosar consistent pentru fiecare joc pe care vor sa-l lanseze pe piaţa, în care sa fie descrise scenele de violenţa cât mai exact. Oranizaţia va analiza acest dosar, va da jocul spre testare unor utilizatori obişnuiţi, şi numai dupa ce aceştia clasifica jocul dupa conţinut, ESRB va da un verdict, scrie presa internaţionala.
Un alt element care a ridicat mai multe semne de întrebare este numarul de ore pe care jucatorii îl petrec în faţa calculatorului sau a consolei de joc, prinşi în acţiunea unui RPG sau a unui joc de strategie. Însa, pentru a deveni o problema şi pentru a atrage atenţia industriei, a fost nevoie ca un sud-coreean în vârsta de 28 de ani sa moara de atac de cord dupa ce a stat nedezlipit de computer timp de 50 de ore consecutive, jucând un joc pe Internet.
China deja a adoptat un sistem "anti-dependenţa", potrivit caruia utilizatorii nu se vor mai putea juca online decât cinci ore consecutive, dupa care vor fi nevoiţi sa ia o pauza de alte cinci ore. Utilizatorii pot continua jocul şi peste cele cinci ore limita impuse prin lege, însa ei nu vor mai beneficia de aceeaşi calitate a jocului, întrucât eroul îşi va pierde puterile şi resursele necesare în joc se vor împuţina, scrie publicaţia britanica.
România prefera FPS-urile
Cele mai bine vândute jocuri în România, atât în 2004, cât şi în primele luni ale acestui an au fost FPS-urile (first person shooter), dintre acestea 20% fiind jocuri cu întreceri de maşini, iar alte 20% cele cu diferite sporturi, susţin analiştii în domeniu. Pe de alta parte, vânzarile jocurilor de strategie şi a RPG-urilor sunt în scadere, acestea ocupând doar 10% din totalul vânzarilor de jocuri video de pe piaţa româneasca.
Din punctul de vedere al platformelor de joc, cele mai bine vândute sunt titlurile pentru PC-uri, care ocupa cam 80% din piaţa. Alegerea urmatoare a jucatorilor o constituie consolele de joc PS2 ale gigantului japonez Sony, cu 15% din totalul vânzarilor. Celelalte platforme înregistreaza o stagnare, creşterea vânzarilor fiind aşteptata dupa ce Microsoft va lansa oficial în România consolele din seria Xbox.
Sursa: Ziarul Financiar
Pâna nu de mult, jocurile erau exclusiv o afacere legata de PC-uri şi, mai mult decât atât, jocurile single player dominau piaţa. Acum însa, utilizatorii au la dispoziţie mult mai multe echipamente pe care sa se joace, dar şi multe tipuri de jocuri, industria devenind astfel un "tarâm fara frontiere", scrie Financial Times.
Cât despre faptul ca producatorii de jocuri nu vin cu noi idei originale, acest lucru nu afecteaza nicidecum industria, constata analiştii. Pofta jucatorilor înraiţi nu s-a diminuat nici o clipa şi, spre deosebire de filme, unde în noua cazuri din zece, continuarea unui titlu de succes este mult mai proasta decât originalul, în cazul jocurilor situaţia este exact invers
Faptul ca multe jocuri mizeaza din ce în ce mai mult pe grafica este unul dintre elementele cheie care îi atrage pe jucatori. Cum ar fi, spre exemplu, ca un joc nou, cu o idee originala şi o poveste interesanta, sa dispuna de o grafica similara cu cea din jocurile de acum şase ani? Jucatorii nu s-ar obosi cu un asemenea joc mai mult de 15 minute, şi asta pentru ca ceea ce se cauta cel mai mult acum sunt poveştile deja cunoscute, frumos ambalate şi cât mai bogate din punctul de vedere al decorului şi detaliilor grafice, iar industria se conformeaza acestei cereri.
Jocurile video - între realitate şi ficţiune
Jocurile video care apar pe piaţa sunt din ce in ce mai convingatoare şi mai realiste, realism care se apropie, de altfel, de cel al detaliilor şi al scenariilor hollywoodiene. Producatorii de jocuri s-au adaptat în permanenţa la noile tendinţe din industria jocurilor, iar prin acest fapt au reuşit sa atraga utilizatorii, scrie Financial Times.
Aceste jocuri au de foarte multe ori caracteristici sau teme similare, însa distincţia certa se face în funcţie de tipul de joc. Jocurile video de tipul first person shooter (FPS) permit jucatorului sa vada şi sa traiasca acţiunea prin ochii personajului. Jocurile de strategie sunt cele în care utilizatorii îşi creeaza propriul oraş sau o baza militara, comanda mai multe unitaţi armate şi deţin resurse necesare dezvoltarii în joc.
Un alt tip de joc video este role playing game (RPG), în care utilizatorul trebuie sa controleze personajul astfel încât acesta sa faca faţa mai multor provocari impuse de joc şi sa câştige mai multe puncte. Diferenţa dintre FPS-uri şi RPG-uri este aceea ca primele simuleaza lumea vazuta prin ochii jucatorului, iar celelalte prezinta o parte din personaj şi din lumea în care el se mişca.
Ce aleg jucatorii la capitolul echipamente de joc?
Practic, sunt foarte multe astfel de echipamente dintre care utilizatorul şi-l alege pe cel mai potrivit. Piaţa a fost împânzita de console de jocuri, iar acum urmeaza sa fie lansata o noua generaţie de astfel de device-uri, de data asta ceva mai performante şi mai bine puse la punct în ceea ce priveşte tehnologia utilizata.
Astfel consolele pot fi conectate la televizoare cu ecrane de înalta definiţie şi pot fi utilizate şi ca playere de muzica sau de DVD-uri, producatorii urmarind sa le transforme pe acestea în echipamente de divertisment digital care sa fie în centrul livingului, mai scrie Financial Times.
Consola de jocuri Xbox 360 a celui mai mare producator de software din lume, Microsoft, va aparea pe piaţa americana, europeana şi japoneza la sfârşitul lunii noiembrie, iar analiştii companiei estimeaza ca se vor vinde milioane de astfel de echipamente pâna de sarbatori. Gigantul Japonez Sony va veni şi el pe piaţa cu consola de urmatoarea generaţie, PlayStation 3 (PS3) în prima jumatate a anului viitor, şi nici rivalul Nintendo nu se va lasa mai prejos, consola Revolution fiind aşteptata tot în 2006, conform publicaţiei britanice.
Jocurile pentru telefoanele mobile au început şi ele sa fie din ce în ce mai populare, foarte mulţi utilizatori preferând aceasta metoda de divertisment pentru a-şi ocupa acele câteva minute libere pe care le au atunci când aşteapta un tren sau metroul şi chiar şi în drum spre şcoala sau spre serviciu. Telefoanele mobile au cel mai mare potenţial în aceasta industrie, având în vedere ca, pe tot parcursul acestui an, vor fi vândute în total aproape 780 de milioane de astfel de echipamente, iar pâna în 2009, telefoanele mobile vor numara 2,5 miliarde de utilizatori, conform analiştilor companiei de cercetare Gartner.
PC-urile sunt şi ele destul de importante pentru utilizatori, întrucât aceştia se refugiaza în faţa computerelor pentru a-şi petrece timpul liber, delectându-se cu un joc. Daca calculatoarele dispun şi de o conexiune la Internet de mare viteza, care sa le permita utilizatorilor sa se joace online, cu alţi jucatori, interesul este şi mai mare.
"Industria jocurilor nu este de neglijat, mai ales daca ne uitam la veniturile încasate de marii producatori de jocuri, cum ar fi Electronic Arts, care a raportat venituri de 3 miliarde de dolari pentru anul fiscal 2004", a precizat Paul Jackson, analist al companiei de cercetare Forrester Research.
"Atât PC-urile, consolele pentru living, dar şi cele portabile şi nu în ultimul rând telefoanele mobile, cât şi pieţele în continua dezvoltare şi tehnologia care sa permita conectivitatea între mai multe platforme de joc, reprezinta elementele care asigura creşterea industriei jocurilor în urmatorii ani", este de parere P.J. McNealy, analist al American Technology Research.
Educaţie cu jocuri
O noua afacere extrem de profitabila a devenit şi cea a jocurilor video educaţionale, care se încadreaza în aşa-numita categorie a "edutainmentului" (divertisment educaţional - n.r.), scrie Financial Times.
Mai mulţi producatori au început deja sa creeze astfel de jocuri şi, mai mult, chiar sa le diversifice pe cele deja existente, destinate divertismentului educaţional. Potenţialul este foarte mare, însa ramâne înca neexploatat.
Prin natura lor, jocurile video nu sunt create doar pentru a-i învaţa pe jucatori sa traga cu arma într-un monstru sau sa treaca cu bine de încercari virtuale în care trebuie sa sara peste o prapastie de 100 de metri sau sa se caţere pe un munte foarte abrupt, scrie publicaţia britanica. Datorita faptului ca jocurile permit utilizatorilor sa treaca prin situaţii similare cu realitatea, aceştia au posibilitatea sa analizeze pericolele şi sa controleze în viaţa reala situaţii neprevazute.
Jocurile video au fost deja adoptate în sistemul educaţional în anumite şcoli din Marea Britanie. "Profesorii selecteaza jocurile care ar putea sa-i ajute pe elevi sa traga învaţaminte, iar aceştia, se pare, reacţioneaza foarte bine la acest experiment", au precizat oficialii Departamentului Britanic de Educaţie.
Iar fenomenul de "edutainment" se va extinde tot mai mult în urmatorii ani. Aproximativ 40% din sistemul american de învaţamânt va utiliza, pâna în 2008, simulari din viaţa reala şi jocuri distractive pentru educaţie, conform unui studiu realizat de compania de cercetare în domeniul IT, International Data Corporation. De altfel, piaţa reprezentata doar de "edutainment" va valora aproximativ 10,8 miliarde de dolari pâna în 2007, au precizat analiştii companiei.
Violenţa şi conţinutul pentru adulţi în jocuri
Violenţa a devenit un ingredient cheie în reţeta succesului jocurilor video. Cele mai bine vândute producţii sunt bine condimentate cu arme, raliuri ilegale şi conţinut pentru adulţi. Problema este ca acest tip de jocuri poate ajunge foarte uşor şi în mâna copiilor, iar autoritaţile încearca sa previna acest lucru, scrie Financial Times.
Scandalul petrecut recent în SUA, legat de jocul Grand Teft Auto (GTA) San Andreas, cea mai bine vânduta producţie pentru console de joc în cursul anului trecut, a accentuat cu atât mai mult nevoia existenţei unei limite în acest sens, pentru a preveni accesul minorilor la asemenea conţinut.
Producatorii acestui joc au fost acuzaţi ca jocul este plin de conţinut pornografic care poate fi urmarit şi în varianta pentru PC a jocului, în cazul în care jucatorii instaleaza un program descarcat de pe Internet, relateaza presa internaţionala.
Entertainment Software Rating Board (ESRB), organizaţia responsabila de catalogarea jocurilor, care clasifica dupa conţinut peste 1.000 de titluri anual, îşi va amanunţi cercetarea asupra jocurilor înainte sa le catalogheze şi acestea sa apara pe piaţa, au precizat oficialii ESRB.
Producatorii de jocuri video vor trebui sa depuna la ESRB un dosar consistent pentru fiecare joc pe care vor sa-l lanseze pe piaţa, în care sa fie descrise scenele de violenţa cât mai exact. Oranizaţia va analiza acest dosar, va da jocul spre testare unor utilizatori obişnuiţi, şi numai dupa ce aceştia clasifica jocul dupa conţinut, ESRB va da un verdict, scrie presa internaţionala.
Un alt element care a ridicat mai multe semne de întrebare este numarul de ore pe care jucatorii îl petrec în faţa calculatorului sau a consolei de joc, prinşi în acţiunea unui RPG sau a unui joc de strategie. Însa, pentru a deveni o problema şi pentru a atrage atenţia industriei, a fost nevoie ca un sud-coreean în vârsta de 28 de ani sa moara de atac de cord dupa ce a stat nedezlipit de computer timp de 50 de ore consecutive, jucând un joc pe Internet.
China deja a adoptat un sistem "anti-dependenţa", potrivit caruia utilizatorii nu se vor mai putea juca online decât cinci ore consecutive, dupa care vor fi nevoiţi sa ia o pauza de alte cinci ore. Utilizatorii pot continua jocul şi peste cele cinci ore limita impuse prin lege, însa ei nu vor mai beneficia de aceeaşi calitate a jocului, întrucât eroul îşi va pierde puterile şi resursele necesare în joc se vor împuţina, scrie publicaţia britanica.
România prefera FPS-urile
Cele mai bine vândute jocuri în România, atât în 2004, cât şi în primele luni ale acestui an au fost FPS-urile (first person shooter), dintre acestea 20% fiind jocuri cu întreceri de maşini, iar alte 20% cele cu diferite sporturi, susţin analiştii în domeniu. Pe de alta parte, vânzarile jocurilor de strategie şi a RPG-urilor sunt în scadere, acestea ocupând doar 10% din totalul vânzarilor de jocuri video de pe piaţa româneasca.
Din punctul de vedere al platformelor de joc, cele mai bine vândute sunt titlurile pentru PC-uri, care ocupa cam 80% din piaţa. Alegerea urmatoare a jucatorilor o constituie consolele de joc PS2 ale gigantului japonez Sony, cu 15% din totalul vânzarilor. Celelalte platforme înregistreaza o stagnare, creşterea vânzarilor fiind aşteptata dupa ce Microsoft va lansa oficial în România consolele din seria Xbox.
Sursa: Ziarul Financiar
Nou joc online la orizont: MrDetective.ro
MrDetective.ro este un site de divertisment interactiv, care te provoaca sa-ti pui inteligenta la contributie pentru a gasi cheile misterelor.
Se posteaza misiuni zilnice pe site si se ofera indicii pentru solutionarea lor. Fiecare misiune are la final un premiu pe care il castiga cel care a gasit primul solutia, fara tragere la sorti sau alte conditii. Saptamana aceasta premiul este de 300 USD.Ai nevoie doar de conexiune la Internet, ceva IQ si rapiditate!
Sursa : e-Afacere
Jocul Civilization acum si pe platforma Nokia N-Gage
Nokia a anunţat livrarea Civilization, celebrul joc de strategie editat de Atari, prin intermediul căruia pasionaţii genului îşi pot construi imperii virtuale.
Recunoscut drept unul dintre mai bune jocuri ale tuturor timpurilor, Civilization le stă acum la dispoziţie fanilor săi oricând şi oriunde. Îmbinând misiuni de explorare, descoperire, cucerire şi construcţie într-un amestec absolut captivant, Civilization provoacă jucătorii să intre într-o bătălie a inteligenţelor împotriva celor mai mari conducători din istorie, în încercarea de construi "civilizaţia ideală".
"Prin includerea capodoperei de strategie a lui Sid Meier în catalogul de jocuri N-Gage, fanii Civilization au la dispoziţie un mod cu totul nou de a savura acest clasic al genului" a declarat Gregg Sauter, Director, Games Publishing, Nokia.
"Prin includerea capodoperei de strategie a lui Sid Meier în catalogul de jocuri N-Gage, fanii Civilization au la dispoziţie un mod cu totul nou de a savura acest clasic al genului" a declarat Gregg Sauter, Director, Games Publishing, Nokia.
Sursa: Agora
Abonați-vă la:
Postări (Atom)